Monday, January 12, 2015

למי אצביע בבית היהודי ולמה

Print Friendly and PDF

שלום למתפקד התורני,

להנחיות איפה ואיך להצביע (כולל סרט ברור): http://www.go2vote.co.il/


לא הספקת לברר לגבי המעומדים לבית היהודי? להלן תוצאות הבירור שלי. אם תמצא משהו לתועלת, שמחתי. הדברים הם דעתי האישית בלבד ולא מייצגים שום גוף או ארגון. הם המלצות שלי ולא של אחר. לגבי חלק מהרשימה, התיעצתי עם כמה רבנים, ח"כים, עוזרים פרלמנטרים ופעילים שאמרו לי את דעתם בתנאי שלא אפרסם בשמם.

למעשה אצביע כך:
מקום ראשון (2 נקודות):   הרב אלי בן דהן
מקום שני (2 נקודות):      ד"ר ענת רוט

מקום שלישי (2 נקודות):   ניסן סלומינסקי

מקום רביעי:                  מוטי יוגב
מקום חמישי:                 יוסי פוקס
מקום שישי:                   שרה אליאש
מקום שביעי:                  יגאל דילמוני, אביחי בוארון או הרב משה סולומון
הערה: יש להתחלק במשפחה שאחד מבני המשפחה יצביע עבור איילת שקד


עוד "מתמודדים חמים," טובים ותורניים: שמעון ריקלין, אבי וורצמן, חני לוז, יהודית שילת, ושולי מועלם.

במסמך זה:

1) מדוע חייבים להצביע בעד נשים?

2) למי להצביע ולמה?


1) מדוע להצביע בעד נשים

גם אם אתה סבור כמו הרב אבינר ורבנים אחרים שהכנסת אינה מקום ראוי לפעילותן של נשים, תפנים היטב את הנתון הבא:
לאחר כל השריונים, אנחנו - ציבור המתפקדים - בוחרים סך הכל 7 מקומות מתוך 17 מקומות ראשונים לכנסת.  4 מקומות מתוך ה7 שמורים לנשים כדלהלן:
מקום 4 – אשה
מקום 5 – פתוח
מקום 7 – פתוח
מקום 8 – אשה
מקום 12 – אשה
מקום 13 – פתוח
מקום 17 – אשה

נשים תכנסנה למקומות השמורים בכל מקרה! לכן, גם אם אתה מאוד תורני עם זקן ארוך, פאות ויראת שמיים אמיתית, ועקרונית אינך תומך בשליחת נשים לכנסת, אם תסמן פתק עם גברים בלבד, במו ידיך אתה מפקיר 4 מתוך 7 מקומות לציבור לא תורני להכריע! לכן, מחובתינו לבחור לפחות 2 נשים. 


2) למי להצביע ולמה?
מקום ראשון: הרב אלי בן דהן

חובה להכניס את הרב אלי בן דהן כי:

  1. במשך 11 שנים, לא היה אף מינוי של רב בהתיישבות העובדת (מושבים וקיבוצים). בשנה האחרונה שהרב אלי כיהן כסגן שר לשירותי דת (הדתות), השיגו 71 (!) תקנים לרבנים בהתישבות העובדת - מהפכה בחינוך וברבנות!
  2. שלוש-עשרה רבנים מגוש קטיף הסתובבו 9 שנים ללא משרות. לפני חודשיים, הרב אלי הישג 13 תקנים מהמדינה לכל אחד מהם. לראשונה מאז הגירוש, שכרם יהיה קבוע.
  3. בעשור האחרון, רב עיר אחד בלבד מונה מהציונות הדתית: הרב מיכה  הלוי מפתח תקוה. בזמן כהונתו הקצרה של הרב אלי, מונו 4 רבני ערים מהציונות הדתית: בנתניה, קרית עקרון, ירוחם, וירושלים (כולל הרב הספרדי).
  4. הרב בן דהן מסכם: "המשרד לשירותי דת (הדתות) הוא המשרד שקובע את פניה היהודיות של מדינת ישראל, והבית היהודי לא יוותר עליו לחרדים בשום אופן. ב4 השנים הבאות, נמשיך לעשות מהפכה פי 4 ויותר במשרד הזה.
מקום שני: ד"ר ענת רוט 

  1. יש לה סיפור חיים מדהים עם רקורד של פעילית ציבורית בשלום עכשיו והשמאל. היתה עוזרת פרלמנטרית של אהוד ברק ומתן וילנאי, כך שהיא מכירה את הכנסת וגם את השמאל מבפנים. המהפך שלה החל בהתנתקות, וכבר 7 שנים היא שומרת מצוות בצורה מלאה ומזדהה עם דרכו של הרב דרוקמן - היא אשה תורנית.
  2. כאשר שרת החינוך יולי תמיר ביקשה לבטל את תקציב המדרשות לבנות, ענת - במסגרת תפקידה כמנכ"ל איגוד המרכזים להעמקת הזהות היהודית - ניהלה מאבק נגד השרה וניצחה ובכך הצילה את המדרשות.
  3. היום היא עובדת במכון מגלי"ם בעיר דוד. שוחחתי עם מנהלה הישיר אהרון הורוביץ. הוא העיד עליה שהיא לוחמת, מאורגנת ומסודרת להפליא - אידיאליסטית וישרה.
  4. ענת קיבלה "ציון לשבח" מאשת שלום עכשיו חגית עופרן שאמרה שענת מהווה את "הסכנה הכי גדולה לשלום ולמדינת ישראל, יותר מאשר בית אל ועפרה." עופרן התכוונה לפעילותה החינוכית במכון מגלי"ם שבה היא מאהיבה את עיר דוד ומזרח ירושלים על הקהל הישראלי החילוני.
  5. הרושם המתקבל הוא שענת תהיה איילת שקד ב' מבחינת כשרונותיה ופעילותה הנמרצת בכנסת.
מקום שלישי: ניסן סלומינסקי 

חובה להכניס את ניסן כי:
  1. ניסן מכהן כראש וועדת הכספים ופעל לקדם התיישבות ובטחון ביש"ע, העצמת הגרעינים התורניים, קידום מוסדות חינוך, וכו'.
  2. ניסן ניצל את מעמדו כיו"ר וועדת הכספים והזמין מחקר ממרכז המחקר של הכנסת "ניתוח השלכות האפשריות של חרם כלכלי על ישראל." המחקר מפריך מכל וכל את טענות השמאל שהמשך ריבונות על יו"ש יפגע בכלכלה. לחץ כאן על מנת לעיין בסיכום קצר של המחקר (או המחקר במלואו).
  3. תלמיד חכם, איש מעשה וגורם תורני בסיעה. זכה במקום ראשון בפריימריס הקודמים.
מקום רביעי: מוטי יוגב
חובה להכניס את מוטי יוגב כי:
  1. מוטי הוא בוגר מרכז הרב, בוגר סיירת מטכ"ל ושירת 30 שנה בצבא. פעל רבות למען הבטחון ולמען תקציבים ביו"ש, וכן בנושאים חברתיים.
  2. בדו"ח ארגון מטות ערים, מוטי זכה במקום ראשון בין חברי הכנסת עם הכי  הרבה הישגים למחנה הלאומי.
  3. השיג תקציבים עבור מיגון כלי רכב ותחבורה, ועבור תוספת פריסה סלולרית ביו"ש. השיג 100 מליון ש"ח עבור בטחון בישובי קו העימות.
  4. נחשב  גורם תורני מובהק בסיעת הבית היהודי פנימה, ששומר נאמנות להחלטות הסיעה, ואחדות כלפי חוץ. שמעתי מבפנים שמוטי עומד איתן לעיתים מול בנט בנושאים שחשובים לציבור התורני.
  5. במהלך מבצע צוק איתן, מוטי התראיין כמה פעמים בזכות היותו מפקד עזה לשעבר, ונימק בנחרצות את הצורך להכריע מבחינה צבאית את הטרור.
מקום חמישי: יוסי פוקס


אני מתרשם לטובה מיוסי פוקס כי:
  1. הוא ראש הפורום המשפטי למען ארץ ישראל ומשפטן דגול שפעל נגד הסמכות שבג"ץ נטל לעצמו לפסול חוקים של המחנה הלאומי.
  2. כ"טיפול שורש" בסמכות שבג"ץ נטל לעצמו, פוקס יפעל לחקיקת חוקי יסוד שימנעו מהבג"ץ לנהל את המדינה ויחזירו את הבג"ץ למקומו הראוי - לפרש חוקים.  
  3. נושא שני של פוקס הוא הסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון. הפסיקה האחרונה של בג"ץ להחריב את עמונה יכולה לקרות גם בבית אל, עפרה, ועוד ישובים רבים. עד שלא נפתור את הבעיה מהשורש בחקיקה, שוב ושוב יהיו עתירות של השמאל והחלטות בג"ץ להחריב שכונות.
  4. יתמקד בקביעת דו"ח אדמונד לוי כגישה יסודית של המדינה לשטחי יו"ש ובכך יכריז שזאת הארץ שלנו גם מבחינה משפטית. 
  5. כל מפלגה שחפצה להיות מפלגת שלטון צריכה לפחות חבר כנסת אחד שהוא מחוקק במקצועו. בליכוד יש את יריב לוין, וכן הלאה. פוקס בא למלא את וואקום בבית היהודי. 
מקום שישי: שרה אליאש

  1. שרה אליאש לוחמת על זכויות נשים בצורה מאוזנת בנוסף למאבק על ארץ ישראל. אשה תורנית שעמדה בראש אולפנה.
  2. איילת שקד - הרב דרוקמן אמר בכנס של ראשי ישיבות הסדר שאיילת שקד פעלה יותר מכל ח"כ אחר למען הישיבות. איילת מתייעצת עם הרב ומבצעת כל מה שהוא אומר. אבל... איילת תכנס גם בלי תמיכה מסיבית מהציבור התורני. לכן יש להתחלק במשפחה שאחד מבני המשפחה יצביע עבור איילת שקד על מנת: 1) להבטיח שתכנס, 2) שהיא תראה שמעריכים את עבודתה.
  3. שולי מועלם - חזקה בנושא ארץ ישראל. מומלצת על ידי כצל'ה ואחרים
  4. חני לוז - מסמנת את התקשורת השמאלינית כמטרה ולקידום ענין זה הקימה את תדמית. מדברת בבהירות ולענין.
מקום שביעי: אביחי בוארון או יגאל דילמוני 



  1. אביחי בוארון - ניהל מאבק בחוזקה בעמונה נגד דעתו של פנחס וולרשטין. התנגדות זאת, יש אומרים, הרתיע את הממשלה מלבצע עוד מהלכים דומים. איש תורני, עומד בראש ארגון הפצת התורה מעייני ישועה.
  2. יגאל דילמוני - איש מעשה מובהק, מדבר בבהירות ולענין, עובר מסך, איש ארגון שעשה עבודה נפלאה במועצת יש"ע בהסברה.
    קשה לי להכריע בינו לבין אביחי. אולי כדאי שוב להתחלק במשפחה.
  3. הרב משה סולומון (מוסמך לרבנות!) - עולה מאיתיופיה, שירת כמג"ד בצבא. ימשוך הרבה קולות מיוצאי איתיופיה. שמעתי על רבים שיתמכו בו וטוב הם עושים. ממש מעומד מעולה
     
וכן שמעון ריקלין - איש מעשה שיודע לעבוד.
יש עוד טובים רבים!
בהצלחה לעם ישראל כולו,
ברוך גורדון
bmgisrael@gmail.com
יהודי פשוט מבית אל
Book a Family Tour of Israel with Bet El Tours

Print Friendly and PDF